Boek gemakkelijk

met onze gratis app

Installeren

PATHÉ BEZOEKERSVOORWAARDEN

Pathé Theatres Augustus 2024

 

1 Begrippen en toepasselijkheid

1.1 In deze bezoekersvoorwaarden (“Bezoekersvoorwaarden”) wordt aan de onderstaande termen de volgende betekenis toegekend: Pathé: Pathé Theatres B.V. en groepsvennootschappen in Nederland. Bioscoop: Het (theater)gebouw waarvan Pathé eigenaar is of waartoe Pathé op andere wijze gerechtigd is en dat deel van de aan het (theater)gebouw grenzende openbare weg waartoe Pathé zakelijk of op andere wijze gerechtigd is. Bezoeker: Eenieder die de Bioscoop bezoekt. Voucher: Nationale Bioscoopbon, Pathé Voucher (www.pathe.nl/voucher) of Pathé Giftcard (www.pathe.nl/giftcard).

1.2 Deze Bezoekersvoorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen Pathé en de Bezoeker, waaronder op alle door derde partijen aangeboden diensten in de gebouwen van Pathé.

1.3 Alle overige voorwaarden van Pathé, zoals actie-, privacy- en/of productvoorwaarden zijn te vinden op www.pathe.nl/voorwaarden.

 

2 Algemeen

2.1 In de Bioscoop kan alleen met pin, creditcard of Voucher betaald worden.

2.2 Pathé heeft het recht om beeld- en geluidsopnamen in de Bioscoop en gedurende evenementen te maken. De Bezoeker zal geen bezwaar maken tegen het gebruik en/of openbaarmaking van zijn of haar portret of gelijkenis.

2.3 Gevonden voorwerpen in de Bioscoop worden binnen 48 uur geplaatst op iLost (https://ilost.co/nl).

2.4 Parkeren bij de Bioscoop is op eigen risico.

 

3 Toegang, tickets en annulering

3.1 Aanbiedingen en mededelingen van Pathé zijn vrijblijvend. Indien een bezoeker een bestelling plaatst, komt een overeenkomst pas tot stand wanneer Pathé deze aanvaardt. Pathé behoudt zich het recht voor om bijvoorbeeld groepsbestellingen te weigeren.

3.2 Tijdens het bioscoopbezoek moet de Bezoeker altijd een geldig toegangsbewijs kunnen tonen aan het (beveiligings)personeel van Pathé. Indien tickets online gekocht zijn voor meer dan één Bezoeker, geldt het eticket als toegangsbewijs voor alle betreffende Bezoekers.

3.3 Bezoekers van 14 jaar en ouder moeten een geldig en fysiek identiteitsbewijs kunnen laten zien op verzoek van het (beveiligings)personeel van Pathé.

3.4 Bij sommige filmvoorstellingen geldt een minimale leeftijdgrens vanuit NICAM/Kijkwijzer (12 of 14). Bezoekers die niet aan deze minimale leeftijdgrens voldoen worden geweigerd, tenzij deze worden begeleid door een volwassene tijdens de filmvoorstelling.

3.5 Bij sommige filmvoorstellingen geldt een minimale leeftijdgrens vanuit NICAM/Kijkwijzer (16 of 18). Bezoekers die niet aan deze minimale leeftijdgrens voldoen worden geweigerd.

3.6 De ticketverkoop stopt 10 minuten na aanvangstijd van de film. Bezoeker moet uiterlijk 15 minuten na aanvangstijd van de film in de zaal aanwezig zijn. Na deze 15 minuten wordt aangenomen dat de hoofdfilm is begonnen en wordt de toegang geweigerd om overlast voor andere Bezoekers te voorkomen.

3.7 Kinderen tot en met 2 jaar hebben gratis toegang als zij bij de ouders/begeleiders op schoot zitten, anders is een toegangsbewijs vereist. Voor kinderen van 3 jaar en ouder is altijd een toegangsbewijs nodig. Ouders zijn verantwoordelijk voor het gedrag en kunnen, bij overlast, worden verzocht de zaal te verlaten, zonder recht op vergoeding.

3.8 Gekozen rij- en stoelnummers zijn bindend, tenzij (beveiligings)personeel van Pathé door omstandigheden een andere rij en/of stoel toewijst. 4141-4420-1293, v. 1

3.9 Online gekochte tickets kunnen tot 30 minuten voor aanvang van de filmvoorstelling geannuleerd worden via de Pathé-App, Club Pathé-account of via de annuleerlink in de ticketbevestiging. Terugbetaling gebeurt binnen maximaal drie werkdagen via het aangekochte kanaal. Indien betaald met Giftcards of Nationale bioscoopbonnen gebeurt dit binnen enkele uren. Vouchergebruikers krijgen binnen maximaal drie werkdagen een vervangende Voucher per e-mail. Tickets gekocht in de bioscoop kunnen tot aanvang van de filmvoorstelling enkel in de Bioscoop worden geannuleerd. De Bezoeker ontvangt een vervangende compensatie.

 

4 Bezoekersgedrag en veiligheid

4.1 De Bezoeker dient zich tijdens het bezoek aan de Bioscoop in overeenstemming met de wet en maatschappelijke normen te gedragen en dient de aanwijzingen en instructies van (beveiligings)personeelvan Pathé op te volgen.

4.2 De Bezoeker dient op verzoek van (beveiligings)personeel van Pathé inzage te verschaffen in door de Bezoeker meegevoerde (hand)bagage of mee te werken aan een (veiligheids)fouillering.

4.3 Pathé heeft het recht om vroegtijdig de film te pauzeren of stop te zetten en Bezoekers te verwijderen die zich niet aan de Bezoekersvoorwaarden houden. Hierbij heeft de Bezoeker geen recht op compensatie.

4.4 Tijdens het bioscoopbezoek is het niet toegestaan om: (a) te roken (inclusief elektronische sigaretten,vapes en vergelijkbare producten); (b) goederen te verkopen; (c) dieren (behalve geleidehonden), eigen consumpties, verdovende middelen, gevaarlijke of hinderlijke stoffen/voorwerpen en/of wapens mee te nemen of te dragen in de Bioscoop; (d) foto-, video-, film-, geluids- en/of andere opnameapparatuur in de Bioscoop te gebruiken (voor opnames van) of tijdens filmvoorstellingen, zonder toestemming van Pathé; (e) de voeten te steunen op de rugleuning van de stoel voor de Bezoeker; en (f) (grote) voorwerpen in de Bioscoop mee te nemen, die niet noodzakelijk zijn voor het filmbezoek, zoals skateboards, helmen, fietsen enzovoorts.

4.5 In geval van overtreding van de Bezoekersvoorwaarden, waaronder begrepen doch niet beperkt tot de gevallen genoemd in artikelen 4.1, 4.2 en 4.4, belediging, bedreiging, discriminatie of molestatie (mishandeling/lijfelijk geweld) van Bezoekers of (beveiligings)personeelvan Pathé, herhaaldelijk niet opvolgen van aanwijzingen van (beveiligings)personeel van Pathé, vernieling, beschadiging, wegmaken, verduistering of diefstal van goederen, of overlast veroorzaakt door de Bezoeker, is Pathé gerechtigd: (a) de Bezoeker de toegang tot de Bioscoop te ontzeggen; (b) de Bezoeker voor bepaalde tijd een toegangsverbod voor een of meerdere Bioscopen (een "Bioscoopverbod/Bioscoopontzegging") op te leggen, met melding daarvan aan de politie; (c) aangifte te doen bij de politie; (d) de Bezoeker aansprakelijk te stellen voor geleden schade, waaronder doch niet beperkt tot geleden verlies en gederfde winst; en/of (e) de door de Bezoeker gemaakte beeld- en/of geluidsopnamen in beslag te nemen.

 

5 Aansprakelijkheid en schade

5.1 De Bezoeker is verantwoordelijk voor de eigen veiligheid tijdens het verblijf in de Bioscoop.

5.2 Pathé is alleen aansprakelijk voor schade aan personen of eigendommen als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Pathé zelf. Schadevergoeding voor gevolgschade is expliciet uitgesloten.

5.3 Pathé is niet verantwoordelijk voor enig doen of laten van haar personeel en anderen, zoals bedoeld in de artikelen 6:170 en 6:171 BW.

5.4 De maximale aansprakelijkheid van Pathé is, ongeacht de reden, beperkt tot het bedrag dat overeenkomt met de kosten van het toegangsbewijs, behoudens het bepaalde in artikel 5.5.

5.5 Indien Pathé verzekerd is voor de veroorzaakte schade, is haar aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat wordt uitgekeerd volgens de aansprakelijkheidsverzekering(en) van Pathé in dat specifieke geval, plus het eigen risico dat volgens de toepasselijke verzekeringspolis(sen) door Pathé moet worden gedragen.

5.6 Pathé is niet aansprakelijk in het geval van overmacht. Onder overmacht wordt onder meer verstaan gebeurtenissen,zoals wettelijk gedefinieerd evenals verzuim van derden dat de overeenkomst beïnvloedt, 4141-4420-1293, v. 1 arbeidsconflicten, maatregelen van overheidsinstanties en andere gebeurtenissen die buiten de controle van Pathé vallen.

 

6 Klachten en geschillenbeslechting

6.1 De Bezoeker kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien deze Pathé daarvan niet onverwijld, of indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, binnen acht dagen nadat de Bezoeker dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, schriftelijk kennis heeft gegeven.

6.2 Bij klachten kan contact opgenomen worden met de Pathé klantenservice. Bereikbaar via www.pathe.nl/klantenservice, telefonisch via 088-5152000 (gebruikelijke belkosten) of schriftelijk bij Pathé t.a.v. Operations, Barbara Strozzilaan 336-344, 1083 HN Amsterdam.

6.3 Het indienen van een klacht heeft geen schorsende werking.

6.4 Op alle rechtsbetrekkingen tussen Pathé en de Bezoeker is Nederlands recht van toepassing.

6.5 Geschillen tussen Pathé en de Bezoeker behorend tot de competentie van de Rechtbank worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam

Download

Veelgestelde vragen

Meer vragen? Zie onze FAQ-pagina.

Wat is Club Pathé?
Hoe koop ik tickets?
Hoe verzilver ik een voucher?