Wat kosten films bij Pathé Thuis?
Bij Pathé Thuis kun je een film huren of kopen. Wanneer je een film huurt, kun je deze na het starten 48 uur kijken. Je huurt een film vanaf €1,99 t/m €5,99. Je koopt een film als je deze meerdere keren wilt kijken. Na aanschaf kun je de film zo vaak kijken als je wilt binnen de apps van Pathé Thuis. Voor het kopen van een film betaal je een hogere prijs, aangezien deze film onbeperkt te kijken is. De prijs van een koop film is afhankelijk van de titel.
We bieden films in zowel SD als HD kwaliteit aan en in de meeste gevallen is HD €1,- duurder.
Onze Premium films kunnen van (huur)prijs afwijken. Deze films zijn eerder toegevoegd en daarvoor gelden andere tarieven. Eventuele voucher- en kortingscodes zijn dan ook niet geldig op deze films.
Hoe kan ik een film betalen bij Pathé Thuis?
Je betaalt bij Pathé Thuis alleen voor wat je kijkt en zit nergens aan vast. Je kunt bij Pathé Thuis betalen met tegoed, automatische incasso, PayPal, iDEAL of Creditcard. Een tegoed betaal je eenvoudig via iDEAL, waarna je middels één betaling meerdere films kunt kijken. Koppel je rekening via automatische incasso en je huurt en koopt direct films. Met PayPal betaal je snel en eenvoudig per film met 1 klik. Betalen voor een losse film via Creditcard of iDEAL kan alleen via laptop of desktop.
Op Smart TV’s, Tablets, iPhone en Playstation kun je films afrekenen via tegoed of PayPal.
Direct betalen (iDEAL en/of creditcard)
Creditcard
Je kunt uiteraard ook veilig met creditcard betalen. Je rekent dan de film direct af. Kies, wanneer je een film huurt of koopt, dan voor 'Creditcard' in plaats van 'iDEAL' en vervolgens voor 'Betaal met creditcard'. Je kunt nu in een veilige omgeving je creditcardgegevens invullen. Na het afronden van de betaling vind je de film terug in je account, onder 'Mijn Films'.
iDEAL
Wil je liever een film direct betalen, zonder tegoed of Paypal, dat kan dat eenvoudig via iDEAL. Selecteer je bank en volg de verdere stappen om te betalen. Na de transactie vind je de film direct terug in je account onder 'Mijn Films'.
Betalen met tegoed
Een tegoed vanaf 10 euro betaal je eenvoudig via iDEAL, waarna je middels één betaling meerdere films kunt kijken. Tegoed maak je op de volgende manier aan:
- Ga naar www.pathe-thuis.nl
- Log in met je Pathé Thuis account
- Klik op je naam en kies de optie 'Tegoed ophogen'
- Kies een bedrag en selecteer jouw bank
- Betaal via iDEAL
De betaling wordt verwerkt via de stichting derdengelden Buckaroo en wordt overgeschreven naar rekeningnummer 243144881. Let op dat het in sommige gevallen iets langer kan duren voordat het tegoed door de bank is verwerkt. Indien het tegoed na 30 minuten nog niet is bijgeschreven, adviseren wij om contact op te nemen via onze contactpagina. Vermeld hierbij het mailadres waarmee je inlogt en voeg indien mogelijk een kopie van het bankafschrift toe.
Waar kan ik mijn tegoed terugvinden?
Je kunt je Pathé Thuis tegoed terugvinden in je account. Ga via de website of de app naar je accountgegevens door op je naam te klikken. In het menu (op de website onder het kopje 'Tegoed ophogen') vind je je huidige tegoed.
Hoe werkt 'bankrekening koppelen'?
Door je bankrekening eenmalig te koppelen, kijk je voortaan met een druk op de knop films thuis. Eigenlijk is dit hetzelfde als een automatische incasso. Je maakt eenmalig €0,01 over om je rekening te valideren. Zodra je een film aanschaft, wordt het bedrag binnen enkele dagen van je rekening afgeschreven.
Indien er niet voldoende saldo op je rekening staat krijg je van ons na vijf dagen een herinneringsmail. Je kunt via deze mail het openstaande bedrag direct betalen. Ook vind je openstaande betalingen terug in je account.
In de tussentijd wordt je account geblokkeerd en kun je geen nieuwe films huren of kopen.
Heb je vragen over je gekoppelde rekening? Neem dan contact op via onze contactpagina.
Hoe koppel ik mijn bankrekening?
Wanneer je een nieuw account maakt, krijg je meteen de vraag of je je bankrekening wilt koppelen. Dit kan uiteraard ook later.
Ga dan naar de website of app en login. Via het menu heb je de optie om naar 'Koppel betaalgegevens' te gaan. Je kunt zowel je PayPal-rekening als je bankrekening koppelen.
- Kies voor 'Betaalrekening koppelen', voer dan je bank in en klik op 'Ga naar je bank'
- Via de volgende stappen maak je eenmalig €0,01 over naar onze rekening. Dit om je bankrekening te valideren.
- Na het afronden van de stappen, kun je direct films kopen en huren. Na aankoop wordt het bedrag dat je verschuldigd bent binnen enkele werkdagen afgeschreven.
Hoe ontkoppel ik mijn bankrekening?
Je bankrekening kun je ten alle tijden ontkoppelen. Ga naar de website of mobiele app en klik op het menu. Klik op 'Gekoppelde betaalgegevens'. Je ziet direct welke koppeling actief is. Je hebt nu de keuze om de koppeling te deactiveren en te verwijderen.
Betalen met PayPal
Voeg je PayPal rekening toe aan je Pathé Thuis account en betaal vanaf dat moment per film met één klik. Na het toevoegen van je PayPal rekening hoef je nooit meer betaalgegevens in te voeren en betaal je automatisch via PayPal.
Je kunt je PayPal rekening toevoegen via instellingen > koppel betaalgegevens > PayPal toevoegen.
Heb je nog geen PayPal rekening en wil je deze openen? Je kunt direct via instellingen > koppel betaalgegevens > PayPal toevoegen - een nieuwe PayPal rekening openen en deze nieuwe rekening toevoegen aan je Pathé Thuis account.
Een PayPal rekening kun je alleen gebruiken als er een geverifieerde bankrekening of creditcard aan gekoppeld is.
Paypal ontkoppelen
Indien je niet langer met PayPal wilt betalen en over wilt gaan op je tegoed, moet je de PayPal rekening loskoppelen van je Pathé Thuis account.
- Ga naar www.pathe-thuis.nl en log in
- Klik op je naam rechts bovenin. In het menu dat uitklapt kun je klikken op 'Betalen met PayPal'.
- In het nieuwe venster kun je PayPal uitzetten.
- Je kunt nu een film huren met je tegoed.
Paypal overeenkomst annuleren
Wil je je Paypal overeenkomst annuleren dan kan je dit via de instellingen van onze dienst doen. Doe je dit liever via Paypal, volg dan onderstaande stappen.
- Ga naar Instellingen
- Klik op Betalingen
- Klik naast Automatische betalingen beheren op Weergeven
- Selecteer met het filter Pathé Thuis/Thuisbioscoop en klik op Annuleren
- Klik op Automatische betalingen annuleren om uw verzoek te bevestigen
Belangrijke mededeling Android-app
Helaas zijn wij genoodzaakt onze betalingsmogelijkheden aan te passen door nieuwe en strengere regels vanuit Google. Concreet houdt dit in dat je de wallet van je account in de Android-app niet meer kan opwaarderen of je bankrekening/PayPal kan (ont)koppelen.
De enige manier waarop je dit kan regelen, is via de website van Pathé Thuis. Daar kan je direct een film huren via iDEAL of je creditcard. Heb je nog saldo in je wallet? Deze kan je wel gewoon gebruiken in de Android app.
Wat kan je niet meer doen in de Android-app?
- Je tegoed ophogen
- Bankrekening (ont)koppelen
- PayPal (ont)koppelen
Wat kan je wél doen in je Android-app?
- Je huidige tegoed gebruiken om een film te huren of kopen
Wat kan je via de website van Pathé Thuis regelen?
- Het tegoed op je account ophogen
- Direct een film huren of kopen via iDEAL of creditcard
- Je bankrekening of PayPal (ont)koppelen
Heb je nog (andere) vragen? Neem dan contact op via onze contactpagina.
Info Pathé Thuis
KVK-nummer: 33161839
BTW-nummer: NL854501940B01
Heb je het antwoord op je vraag gevonden?