Boek gemakkelijk

met onze gratis app

Installeren
Terug naar het helpcentrum

Kan ik mijn abonnement wijzigen?

Laatst bijgewerkt op 25 maart 2025
Abonnement upgraden
Je kunt gemakkelijk wisselen tussen Bundels. Je Bundel heeft een minimale duur van 1 maand. Wijzig je naar een duurder abonnement dan gaat je nieuwe abonnement gelijk in. Het verschil in abonnementskosten betaal je direct met iDEAL. Bij aanmaak van je nieuwe abonnement is het tijdens de eerste 4 maanden ook mogelijk om van Bundel te wisselen*. Hierbij geldt ook dat Bundels een minimale duur hebben van 1 maand. Bij aanschaf van een nieuw abonnement is het direct mogelijk deze te wijzigen naar een duurdere variant.
 
*Het is tijdens de eerste 4 maanden van een nieuw abonnement niet mogelijk om van een onbeperkte variant (Unlimited, Gold, Family) te wijzigen naar een Explorer bundel.
 
Het wijzigen van jouw abonnement is mogelijk in jouw Club Pathé account, onder het kopje 'mijn abonnement'.
 
Abonnement downgraden
Je kunt gemakkelijk downgraden tussen het Family, Unlimited of Unlimited Gold abonnement*. Deze wijziging gaat in vanaf de eerste dag van de volgende kalendermaand, mits het verzoek tot wijziging uiterlijk op of vóór de 19e van de lopende maand is gedaan.
 
Vanaf dat moment wordt het nieuwe tarief verwerkt op de volgende facturen. Je gewijzigde Bundel heeft een minimale duur van 1 maand. Wijzig je naar een goedkopere Bundel gaat deze altijd in vanaf de eerste van de maand. Mocht je het abonnement net hebben aangemaakt, dan kun je het abonnement enkel wijzigen één maand nadat je deze hebt aangemaakt. De wijziging gaat dan vervolgens ook bij de eerstvolgende factuur in.
 
*Binnen de eerste vier maanden lidmaatschap is het niet mogelijk om je Family, Unlimited of Unlimited Gold abonnement te wijzigen naar het Explorer abonnement.
 
Het wijzigen van jouw abonnement is mogelijk in jouw Club Pathé account, onder het kopje 'mijn abonnement'.
 
Pasfoto wijzigen
De foto van het abonnement kan veranderd worden als deze is verouderd, gedraaid of niet voldoet aan de eisen die Pathé stelt. Bekijk de voorwaarden waaraan de foto moet voldoen via de website van Pathé. Neem voor het wijzigen van jouw foto contact op via onze contactpagina.
 
Rekeningnummer wijzigen
Je kunt het rekeningnummer gemakkelijk wijzigen in jouw Club Pathé account. Klik in jouw account op het kopje ‘mijn abonnement’ en vervolgens op ‘Bankrekeningnummer wijzigen’. Selecteer de bank van jouw nieuwe rekening en bevestig deze via iDEAL. Dit doe je door € 0,01 te betalen, deze cent zal bij de volgende factuur worden verrekend.
 
Wachtwoord wijzigen
Ga naar wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen. Vul je e-mailadres in en druk op verzenden. Je ontvangt een e-mail met een link om jouw wachtwoord te wijzigen. Deze link is 3 uur geldig.
 
Abonnement beëindigen
Het opzeggen van jouw Pathé abonnement gaat het makkelijkst via je Club Pathé account op onze website. Log in met je account en ga naar het kopje 'mijn abonnement' om je abonnementsgegevens in te zien. Onderaan de pagina kun je het abonnement beëindigen door te klikken op 'abonnement beëindigen'.
 
Houd rekening met een abonnementsduur van minimaal 4 maanden.
 
Wanneer je je abonnement opzegt vóór de 15e van de lopende maand, geldt de opzegging per de laatste dag van die maand. Wanneer je je abonnement de 15e of later opzegt, dan loopt je abonnement nog een maand door.

Voorbeeld: indien je op 5 april je abonnement opzegt, loopt je abonnement t/m 30 april. Indien je op 20 april je abonnement opzegt, loopt je abonnement t/m 31 mei.

 
Herroepingsrecht
Direct na het sluiten van de overeenkomst is je abonnement actief en kun je gebruik maken van het Pathé abonnement.
Wanneer je het abonnement hebt afgesloten, kun je binnen 14 dagen gebruik maken van het herroepingsrecht. Als je tijdens deze 14 dagen al gebruik hebt gemaakt van het abonnement, zijn wij gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is niet hoger dan het abonnementsgeld voor de periode van 1 maand.
 
Wil je aanspraak maken op je herroepingsrecht, dan kun je contact opnemen via onze contactpagina.
 
Overlijden
Is een dierbare overleden? Gecondoleerd met het verlies. Het abonnement zet je stop door de overlijdensacte naar ons te sturen. Dat kan via ons contactformulier. Zodra wij deze in behandeling nemen, zullen wij het abonnement per direct beëindigen.
 
Heb je vragen over de procedure of andere zaken, neem dan contact op via onze contactpagina.

Club Pathé & subscriptions

Heb je het antwoord op je vraag gevonden?

Vergelijkbare artikelen