Mijn film start niet
We begrijpen dat het heel vervelend is wanneer je helemaal geïnstalleerd bent op de bank en de film niet start. Voordat je de afstandsbediening door het raam gooit, raden we je aan de onderstaande stappen te doorlopen.
1. Probeer de film op een ander apparaat te starten? Lukt dit, volg dan de onderstaande stappen. Lukt dit niet, neem contact met ons op.
2. Verwijder de Pathé Thuis app van je Smart TV en installeer deze opnieuw. Probeer daarna nogmaals de film op te starten.
3. Werkt het nu nog steeds niet, dan gaan we voor een Smart Hub reset of het verwijderen van je internetcache. Hoe je dat doet, is afhankelijk van je Smart TV. Klik hier.
4. Wanneer je alle stappen hebt doorlopen, probeer de film nogmaals op te starten.
5. Nog steeds niks? Dan is je software misschien toe aan een nieuwe update. We merken dat dit vaak de oplossing is! Klik hier om de stappen te volgen.
6. Probeer nu wederom de film af te spelen.
Mijn film hapert/buffert
We begrijpen dat het frustrerend is wanneer je film constant moet laden. Zeker bij een cliffhanger. Hopelijk kunnen we dit probleem snel voor je oplossen met onderstaand stappenplan.
Pathé Thuis maakt gebruik van adaptive streaming. Dit wil zeggen dat de kwaliteit van de film zich aanpast aan de verbinding van je netwerk.
1. Controleer de internetsnelheid via speedtest.net/nl.
4.0 megabit per seconde – aanbevolen voor SD-kwaliteit
8.0 megabit per seconde – aanbevolen voor HD-kwaliteit
2. Is je verbinding snel genoeg? Mooi! Is je tv bekabeld aangesloten op je netwerk? Dit raden we aan, want het Wi-Fi signaal van je tv is vaak niet sterk genoeg om de daadwerkelijke MB's door te geven.
3. Is je tv al bekabeld aangesloten op je router/modem, dan kun je deze het beste even resetten. (30 seconden uitschakelen)
Blijft je film nog steeds hangen na het uitvoeren van al deze stappen? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Mijn film stopt tijdens het afspelen
Ho, dat is vervelend! Zeker als je er net lekker inzit. Een stabiele internetverbinding is belangrijk bij het streamen van een film. Heb je die niet, dan kan het voorkomen dat je film stopt. Lees onderstaande stappen goed door en voer ze uit.
1. Check de snelheid van je internet via speedtest.net/nl
4.0 megabit per seconde – aanbevolen voor SD-kwaliteit
8.0 megabit per seconde – aanbevolen voor HD-kwaliteit
2. Sluit je tv bekabeld aan op je netwerk. Verbinden via Wi-Fi gaat ten koste van de MB's en om een film te streamen heb je een stabiele verbinding nodig.
3. Probeer nogmaals de film te kijken. Nog steeds last van problemen? Reset dan je router/modem (uitschakelen 30 sec)
Merk je dat ondanks deze stappen de film nog steeds stopt? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Mijn film is van slechte/blokkerige kwaliteit
Nou, we kunnen je vertellen: dat is niet de bedoeling! Omdat we gebruik maken van adaptive streaming past de beeldkwaliteit zich aan, aan de hand van je internetverbinding.
1. Check de snelheid van je internet via speedtest.net/nl
4.0 megabit per seconde – aanbevolen voor SD-kwaliteit
8.0 megabit per seconde – aanbevolen voor HD-kwaliteit
2. Sluit je tv bekabeld aan op je netwerk. Verbinden via Wi-Fi gaat ten koste van de MB's en om een film te streamen heb je een stabiele verbinding nodig.
3. Probeer nogmaals de film te kijken. Merk je dat de kwaliteit niet verbeterd? Reset dan je router/modem (uitschakelen 30 sec)
Merk je dat ondanks deze stappen de beeldkwaliteit van de film niet verbeterd? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Mijn film heeft geen/slecht geluid
Merk je dat de film slecht of geen geluid heeft? Volg dan onderstaande stappen.
1. Controleer of de trailer wel geluid heeft.
2. Heb je toevallig externe boxen aangesloten? De meeste films zijn voorzien van stereogeluid. Alleen als de film voorzien is van een 5.1 label, kun je je home cinema set gebruiken. Ook geven apparaten zoals een beamer of een soundbar niet altijd het (5.1) geluid goed door. Als het met de externe boxen niet lukt, zou je de film zonder boxen kunnen kijken.
3. Start de film op een ander device. Heb je daar wel geluid? Volg dan onderstaande stappen. Heeft de film ook daar geen geluid? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Heeft de film wel geluid op een ander device? Volg het onderstaande stappenplan om het probleem op te lossen.
1. Staan de geluidsinstellingen van je tv op 'PCM'? Zet deze dan op automatisch. Dit kan je vinden in je tv instellingen.
2. Maak je gebruik van een mediabox van KPN? Ga dan naar de instellingen van de TV en kies voor de geluidsinstellingen. Kies vervolgens voor "Audio kwaliteit instellen" en selecteer de optie "Passthrough". Test hierna de film opnieuw. Heb je nog steeds geen geluid? Probeer dan ook de andere opties uit die te zien zijn bij het instellen van de audio kwaliteit.
3. Maak je van een Chromecast? Pas dan je audio instellingen aan naar 'alleen stereo' in de Google Home app. Maak je gebruik van een Google tv? Ga in de settings en naar geluidsinstellingen. Selecteer vervolgens “geavanceerde geluidsinstellingen” en kies voor “alleen stereo”.
4. Haal de stekker uit het stopcontact en wacht een 60 seconden. Kijk of de film nu wel start en zo niet ga dan verder naar stap 5.
5. Verwijder de Pathé Thuis app van je tv en installeer deze opnieuw. Probeer daarna nogmaals de film op te starten.
6. Werkt het geluid nog steeds niet, dan gaan we voor een Smart Hub reset of het verwijderen van je internet cache. Hoe je dat doet, is afhankelijk van je Smart TV. Klik hier.
7. Wanneer je alle stappen hebt doorlopen, probeer de film nogmaals op te starten.
8. Nog steeds niks? Dan is je software misschien toe aan een nieuwe update. We merken dat dit vaak de oplossing is! Klik hier om de stappen te volgen.
9. Probeer de film opnieuw af te spelen en check het geluid.
Na al deze stappen nog geen of slecht geluid? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Heb je het antwoord op je vraag gevonden?